Onderscheiden en meebewegen

De schoenenbranche mag dan een goed jaar achter de rug hebben; we zijn nog niet op het niveau van voor de crisis. Volgens een sectorprognose van ABN Amro liggen de verkoopvolumes van schoenwinkels 27 procent onder précrisisniveaus. De branche heeft niet alleen te maken met concurrentie van het internet, maar ook met vergrijzing en met kledingwinkels die vaker schoeisel aanbieden.


Dit competitieve klimaat nodigt uit tot actie. ABN Amro komt dan ook met een aantal waardevolle tips om onderscheidend te zijn. Deze tips behandelen we verderop in dit digitale magazine. Ik verklap er alvast één: zorg voor contactmomenten met jouw klant door in je winkel een gratis reparatieservice (binnen een bepaalde periode na aankoop) of schoenpoetsbeurt aan te bieden. Zo maak je als kleine partij een vuist tegen de grotere online partijen.


Voor dit digitale magazine namen we een kijkje bij New Nikki Shoes. Deze winkel in Den Haag wordt gerund door Wietske Kooks, die op latere leeftijd besloot dat ze wilde ondernemen. Ze is inmiddels 61 jaar en haar winkel loopt naar eigen zeggen ‘enorm goed’. Hoe ze dat voor elkaar krijgt? Door met de markt mee te bewegen. Je leest er alles over op pagina 9.

Veel leesplezier!


Marije Bette

Redacteur the right SIZE